Sunday, June 15, 2008

Iltizam yang timbul kembali setelah lama berkubur...

Assalamualaikum pada Adibah n semua. Hmmm.. dah lama berhenti menulis blog.. namun kini kembali menulis lagi. Ntah apa yang dibuat selama 2 tahun di universiti ni sampai minat menulis hilang dan luput begitu sahaja. Rugi saja. Orang ramai yang tidak pernah dengar tentang blog kini sudah mencapai kejayaan dalam penulisan blognya baru membuatkan saya terjaga dari lena..
Sampaikanlah walau satu ayat.. Kerana dengan satu itulah membuat orang terfikir.. Itulah cita-citaku. InsyaAllah berbekalkan Iltizam yang ada, saya akan mula menulis kembali dalam menulis blog sebagai medan dakwah. Ada sesetengah orang kata dengan menulis blog, orang akan dapat baca pemikiran kita bagaimana, sikap kita dan macam-macam lagi. Sememangnya itulah yang cuba saya elakkan.Namun bila difikir2kan semula. Biarlah apa orang nak fikir. Kerana hidup kita sementara sahaja. Buatlah apa saja yang kita nak buat sementara masa hidup kita ini sihat. Malah ajal maut kita tidak sangka bila akan tiba.
'By the way', saya memerlukan semangat yang kuat dan disiplin yang 'smart' untuk memberi konsistentasi dalam menulis blog ilmiah insyaAllah. Segala-segala yang baik itu daripada Allah dan sekiranya ada kesilapan dan kesalahan, tegurlah secara berhikmah kerana saya hanya insan biasa yang pernah melakukan kesilapan. Buang jauh2 malu tak bertempat dan rendah diri kerana dalam dunia 'CYBER' ni kerana kita bukan siapa2 di mata orang, kita adalah kita.. Expresi dirimu!

No comments: