Thursday, May 14, 2009

Cinta (1)

Rendang berteduh di pohon jati

Menusuri indah nikmat berkelana

Mencari cinta di sudut hati

Sudilah kiranya berkongsi cerita


 

Indah sungguh bunga kemboja

Buat sisipan sanggul ibunda

Membuka bicara membuka cerita

Kisah cinta atau kisah duka


 

Laluan ke penang melalui pongsi

Singgah sebentar di Kuala Muda

Lama sudah ingin berkongsi

Izinkan hamba jiwang bicara


 

Berpantun sudah berkias sudah

Bil masanya ingin bercerita?

Wah Cikgu Adibah berpantun la. Banyak ilmu kami pelajari ketika di sekolah putrajaya 3 ni. Tambah-tambah lagi saya dapat pasangan praktikal yang sporting. So sonok sangat.

Dari minggu pertama lagi saya dan Hani dah masuk ke kelas tuk mencuba nasib kami. For the class, I get very long 'love letter'. The second class I get short 'love letter' and then the third class for today. No more. Waaaaaaaaaa. Mentor saya dah tak suka saya…. Tuk kelas ke tiga saya hari ni hancur… Kenapa ye?

Dari mana pulak saya belajar jiwang-jiwang ni? Dari hani? Eh betul ke?

Belajar mengenai gambar? Take picture as a ameteur job? Who invite us to join photoghrafer club? Who Sir Faiz?

Want to know what is the love and love letters's about? Very benefits to us. I just want to share. But not tonight. Not tomorrow, but tomorrow never die…. See ya!

No comments: