Wednesday, July 20, 2011

Belajar sabar dan redha

Bersabarlah dan redha... tak tahu la kenapa macam budak kecik.. tak redha ke.. betul. seakan tak da tujuan yang dirasa cuma ingin menangis saja. Bila dipikir semula... sering terjadi.sering. dan sering. seperti terjatuh dalam lubang berkali2. Bukan sifat seorang muslim jatuh ke dalam lubang berkali-kali. Mafhum dari hadis.

Kes terkini:Flight akan berlepas tak sampai 5 minit je lagi. baru sampai ke airport. mencari kaunter. bila juru kaunter kata tiket sudah burn... iman teruji lagi. suami di sana sedang menunggu selepas 2jam perjalanan ke airport, ayah dan kakak bersusah payah mengangkat beg berat. . Jauh perjalanan ke airport. bukan sejam ..ditambah jem. terasa jatuh ditimpa tangga. Mencari kekuatan.. tapi tak jumpa. Kelam kabut dan tertekan.

Selalu putus asa padahal Allah sedang menunggu nak melihat kesabaran dan keredhaan. Aku menyesal. Selalu dan selalu macam tu. Iman aku tak kuat. Sedih pulak rasa mengenangkan iman tak kuat.

Alhamdulillah Allah berikan pertolongan. Baiklah.. Flight lambat 10 minit. Rezki awak dapat naik. Tgk.. Allah menguji lagi. malu pada Allah dan malu pada ayah n kakak lagi. selalu dan selalu. Maafkan iman tak kuat.Tolong berikan masa untuk berubah....

No comments: