Friday, March 20, 2009

yang tersorot


Ke Pulalu Pinang. Balik dan menemani anak sepupu tersayang Amirah Azmi ke seremban. Balik dan ada orang yang merajuk dengan diri saya. Kisah halal haram yang dipertikai Makan Malam Anugerah Kolej. Minit-minit terakhir membatalkan niat untuk sertai makan malam. Rasa emosi yang tak terkawal. Terungkai mengapa dibenci, kesalahan yang tak tersedari. Maaf. Kehilangan Allah dari jiwa sekejap. Namun kembali apabila kisah-kisah yang dialami hari yang berlalu.

Allah sayangkan aku… Moga jiwa tetap utuh. Sakit… sakit dirasa bila melawan perasaan ingin bergembira… Inilah titik hitam dalam diri yang tak tersedar… Siapalah aku di hati siapa kerana aku insan biasa.

Teringat wajah bersih shahmi, safiyya dan syafika. Bersih wajah mereka jauhkanlah mereka dari menelan makanan haram… Moga hati mereka bersih hingga ke syurga…

Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalir berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu
Muhasabah Cintaku...

2 comments:

Head Shot said...

apa makanan yang haram tu dibah?

Adibah S said...

hotel 'itu' yang belum dapat status halal lagi. Baru dalam proses. Jadi makanan yang dihidangkan adalah syubhah. Saya tak dapatla manfaatkan wang RM100 yang ditolak automatik macam tahun2 sebelum ni.

Memang pihak kolej sudah jelaskan hotel itu dalam proses mendapatkan halal. Tapi lebih baik menolak perkara yang x pasti lagi...