Sunday, September 6, 2009

Kongsi buku 1- Bukti2 Sains dan Sejarah Kerasulan Nabi Muhammad s.a.w


Very nice book to me, so nothing to do. I take 5 years to finish this book.. haha since I bought it on my first week in KMPP( Pulau Pinang Matriculation College). Since I like this book, something to share what has clutch my heart about. Dr. Danial merenung mengenai Islam sangat berhikmah dan menarik jantung saya untuk meneruskan cita-cita saya untuk menjadi seorang pemikir sains Islam kepada anak-anak pelajar saya. Saya percaya masih belum terlambat untuk meneruskan cita-cita saya. Cabaran buat diri saya. Pasti!Challenge make myself. Sure!
About this book:
Meneliti bukti-bukti mengenai kerasulan Nabi Muhammad s.a.w di dalam kitab-kitab agama budha, kristian dan Islam sendiri. Terbukti tiada banyak perbezaan.. malah selari!
Meneliti wahyu mengenai sains telah pun Nabi Muhammad s.a.w ucapkan walaupun teknologi pada masa itu tak tersangka akan wujud pada hari ini untuk pengkajian… mengenai 3 kegelapan sebelum kelahiran bayi! lalat! Air mani wanita! dan banyak lagi… semuanya boleh selitkan semasa mengajar sains di kelas dan usrah!
Namun saya sangat lemah bila melihat nama ilmuan-ilmuan yang disebutkan Dr. Danial dalam bukunya. Nama artis terkenal pun saya kurang ambil tahu… inikan pula nama berbelit-belit lidah nak ingat.. huhu maaf! Masih banyak lagi jihad untuk saya usahakan supaya berubah.

No comments: