Sunday, February 15, 2009

HidayahMu...




Sejak beberapa hari ni saya berfikir-fikir. Kenapa saya sudah berbeza daripada dahulu? Kenapa saya sudah lupa kebolehan yang dahulunya saya ada, sekarang sukar untuk dilakukan kembali. Bagaikan memaksa diri menangis ketika hati sedang riang, susah betul untuk dihayati kembali.

Menelusuri kebolehan kognitif dalam psikologi dakwah. InsyaAllah dipermudahkan saya akan bawakan untuk dikongsi bersama dalam ‘post’ seterusnya.

Tuhan….
Lemah aku gelintar
Cari arah cahaya
Menerangi gelita…

Indahnya hidayahMu
Sinari ruang kalbu
Lurut air mataku
Syukuri nikmatMu

Tuhan…
Pimpinlah hati ini
Untuk ku menghayati petunjukmu
Walau diuji kesabaranku juga keimanan
Tidak tercabar keyakinanku pada janji-janjiMu

Lirik Nasyid Hijjaz ini banyak membantu aku untuk merasakan hidup aku masih memerlukan hidayah yang tidak putus-putus.

No comments: