Wednesday, February 4, 2009

Sakit Tekak & Sup Panas

Dah lama dah tak rasa sakit macam ni. Selalu tengok orang lain yang merana sakit tapi kali ni boleh merasa sendiri. Mula- mula kena waktu pulang bercuti ke kampung minggu lepas. Disebabkan siang terik panasnya dan malam sejuknya ke tulang sulbi dicampur perencah sindrom kurang mandi jadilah konklusinya Demam Awal 2009 Tahun Baru Cina.

Pekena air panas setiap pagi dan kuey tiow sup kat Kompleks Perdana Siswa tengah hari tadi, rasa tekak makin alhamdulillah. Suara ‘rock’ + suara budak sekolah kata kawanku tadi. Tapi berbalik pada yang berkuasa, ada syafarah yang Allah nak tunjuk pada saya ni… Ada salah yang saya dah buat ni… Astaghfirullahal’azim.

Dengar berita tentang Perak hari ni terasa tenggelam lagi kisah Gaza di sana. Sama seperti ketika PPP (Pemilihan Perwakilan Pelajar) tempoh hari. Ini semua peranan media massa la ni. Perkara- perkara kontroversi begini jadinya ‘uang’. ‘Wang’. Ya, wang. Semuanya wang. Nak cari makan la waktu dilanda kemelesetan ekonomi sekarang. Moga Allah selamatkan kerajaan Perak sekarang dan sama-samalh kita menghadapi masalah seumpana haditsul Ifki ini.


Kembali ke sekolah. Semangat sedang berkobar-kobar membaiki kelancaran bahasa Inggeris yang sangat lemah. ‘But how to improve it?’.
Pengajaran Dan Pembelajaran Sains Dan Matematik (PPSMI)-


Tapi dalam usaha saya untuk memperbaiki Bahasa Inggeris ini, sokongan kepada pejuang-pejuang bahasa untuk membubar PPSMI pun kuat juga. Mana yang baik kita ambil, mana yang buruk kita hindarkan. Biar kita dicampak ke mana pun, kita berguna.
Dan diperkotak katik macam mana pun biar dengan otak yang penuh ilmu dan bukan diperkotak katik tanpa ilmu. Yang pengting menganalisa.

Kenapa menolak PPSMI?


Finally, I must take some time to search my strengths and specialty to rebrand myself. I got to be somebody since I have being a nobody to YOU.

No comments: