Sunday, April 12, 2009

Teaching Practical joyful!

Alhamdulillah masa yang dinanti telah pun tiba. Walaupun pada hakikatnya saya terlupa saya sudah di sisa-sisa terakhir pengajian di UM, namun bersisakan masa yang masih ada ni, saya akan memerah idea dan mengasah kelembutan lidah menjadi 'CIKGU DIB' yang hebat. Hebat bukan di mata siapa. Tapi hebat kerana keyakinan diri. Ini lah sekolah yang bakal saya jejaki pada tarikh 4 Mei ini. Sekolah Menengah Kebangsaan Putrajaya Presint 16(1)... Selamat Datang CIKGU DIB. Moga anda menjadi guru yang ikhlas + sabar + ingin membawa perubahan (perubahan diri dan persekitaran) + pakar dalam matapelajaran yang akan anda ajar nanti. Ya! Mulai saat ini.

Pada semua kawan-kawan satu batch, Selamat Berpraktikal di sekolah masing-masing. Moga sukses dengan amalan dan qudwah yang terbaik buat anak bangsa nanti. Yang penting SPEAKING!. hehe

SMK Putrajaya 3 Presint 16(1) Presint 16

Jangan lupa doakan kejayaan saya supaya menjadi guru cemerlang dan yakin boleh! Presint 16 ni dekat dengan presint 1 jer. Satu lagi berhampiran dengan Taman pertanian. Jadi sesiapa yang berminat nak jalan-jalan kat sini nanti hubungi saya ya. Hehehe konon2 jer.



Be well prepared teacher! Respected teacher!

8 comments:

Head Shot said...

ooo..tahiah la..dekat je dengan rumah saya d bangi

Adibah S said...

oh senang la nak g bila ada walimah nanti. Jangan lupa jemput ana yer.

Alhamdulillah boleh makan nasi minyak..

Amal said...

dib dib... jom pusing2 wetland jom (^^,)

Teacher Oh Teacher said...

uwaaa....

welcome to the new world...

dibah...jd cikgu ni kena cepat belajar...n pemikiran kena ke depan


semoga berjaya!!!

kekanda7 said...

alhamdulillah..praktikal jugak yer..hehehehe...tahniah..jadik cikgu yg baik..yang penting SENYUM lahs elalu..heheheh..didoakan deq bah kuats emangat..insyaAllah kanda akan praktikal juga bulan 7 nati di Shah Alam..POli Sultan Sahuddin Abdul Aziz Shah (ikut perancangan)..doakan kanda seklai..(n_n)

Adibah S said...

Amal: InsyaAllah Amal, no problem. And kalau boleh kita wat usrah geng2 kita kat wetland nou. takut ketandusan jiwa merdeka bila dah mula kerja ni...

Adibah S said...

Teacher oh teacher: Baik kak, saya cuba yang terbaik... soalab saya apakah kesalahan yang selalu cikgu baru buat ye? Saya ni asyik tanya apa yang peerlu buat sampai terupa apa sempadan yang perlu dijauhkan... may we share here?

Adibah S said...

Kekanda,

Tahniah dan takziah jugak buat kanda, dinda masih tercari-cari bagaimanakah dinda di hadapan pelajar nanti. Dinda tau kanda pasti hebat dan 'cheerfull' bila berhadapan dengan klien kan? tapi dinda merasakan dinda gagal senyum kerana meng'control' ayu la. hmmm masalah besar ni...

kekanda= merupakan bahasa bangsawan bagi seorang berpangkat kakak. (^_^)