Thursday, January 8, 2009

Gelombang PEDULISMA

Tetapi bukanlah hal itu yang menjadi bahan fikir saya kebelakangan ini. Apa yang lebih membimbangkan saya, ialah kecelaruan pemikiran para pengundi, khususnya dari kalangan generasi muda yang bakal mengundi buat pertama kali, tentang segala hal yang berkaitan dengan pilihanraya dan proses demokrasi di negara kita.

KEMUSYKILAN 1: AKU TIDAK PEDULISMA

Kemusykilan terbesar yang menjadi ancaman ideologi paling kuno tetapi pesat berkembang iaitu pemikiran AKU TIDAK PEDULISMA yang melanda masyarakat kita, khususnya dari kalangan generasi muda.

Tak peduli, tidak mahu mengambil tahu, tidak kisah… namakan apa sahaja, ia memberikan maksud pilihanraya, proses demokrasi di negara kita dan percaturan politik yang mencorakkan kehidupan mereka secara kolektif, tidak dianggap penting sama sekali.


sila layari saifulislam.com dan cari melalui pilihanraya kampus untuk mengetahui lebih lanjut mengenai isu anda. bukan isu saya, bukan isu orang-orang yang igin bertanding, tapi isu anda.

Potilitk Kampus mempengaruhi unsur kehidupan kita. Suasana Pembelajaran? Ekonomi kita? Didikan rohani kita? Jadi, jangan biarkan 'orang' lain mencaturkan diri anda, segala keputusan ada di tangan anda sejak azali lagi. Sedarlah!

No comments: