Monday, January 12, 2009

Siapalah aku...

Tidak mengemaskini blog sendiri bagaikan tidak mengemaskini Iman di hati. Merasakan diri terbang merewang tak tahu ke mana. Namun kenapa saya mendiamkan diri 4 hari sudah terbayar dengan mengantuk di siang hari. Kenapa?

Buat dahulu baru bersuara. Aplikasi dahulu baru memberi kata-kata. Indahnya hidup jika segala-gala ilmu dalam pengetahuan kita kan? Alangkah indahnya tak perlu membuka buku dan tak perlu mencari maklumat kan? Tapi sudah menjadi asam garam di alam Allah ini. Manusia diberikan akal untuk berfikir, malah mengasah akalnya dengan lembaran panduan kita Al-Quran dan As-sunnah.

Di hadapan anda, saya kuat. Di hadapan Allah, hinanya daku. Moga kesudahan hidup kita adalah di sisinya. Moga Allah tidak menutup pintu kasihNya. Usaha kita jagan disertai angkuh bahawa segala-galanya adalah ditangan kita. Tetapi ketentuan Allah itulah tawakkal kita. Inilah didikan jiwa yang saya dan anda alami tika bergelumang dengan kesusahan menebarkan kebenaran. Moga ia benar-benar kebenaran. InsyaAllah!!!




Bersama-sama kita dalam jemaah memacu matlamat hidup yang murni agar kita tidak diculik oleh mana-mana ideologi manusia yang tidak berkesudahan. Entahkan di jalan lurus atau di jalan toghut. Berdoalah kita agar tidak ada orang mahupun sesuatu yang jahat mengambil peluang ke atas kita tika kita seorang di jalanan hidup kita. Bersatulah!!!


3 comments:

Head Shot said...

saya cadangkan dibah sebagai calon mahasiswa!

Adibah S said...

calon mahasiswa? saya sudah jadi mahasiswa... maksud encik calon Pro Mahasiswa ke? Wakil calon sahaja saya mampu. Lebih dari itu, siapalah saya...

Head Shot said...

ye la, jadi calon Pro...
hehehe, bukan apa, jawatan tu taklifat kan.fhm2...cuma mesej yang nak disampaikan ialah "we r d best, we lead d rest" (motto maktab saya dahulu, d jasin,melaka)..