Saturday, January 3, 2009

Hilang


Hilang,
Ke mana aku?
Di mana aku?
Menunggu saja?

Hilang,
Kea rah mana aku patut mulakan?
Menunggu pertolongan?
Bertanya?

Aku Hilang lagi,
Panik aku lagi menyesatkan,
Hilang lagi,
Bertenang atau meratap?

Terus aku berfikir atau berzikir,
Aku berjalan mengikut arus,
Mencari pengertian dengan arus,
Mencari dengan bercara.

Hilang lagi?
Ingat di mana pangkal?
Ada pangkal?
Aku asing di negara sendiri.

Siapa mereka?
Di mana yang sefikrah?
Di mana orang yang mengerti?
Aku perlu mencari.

Aku perlu berusaha,
Meratap bukan masanya,
Aku perlukan Allah,
Kotor hatiku melalaikan aku.

Lalai dari sedar,
Moga tiada orang berhati busuk,
Busuk mengambil peluang,
Semoga aku selamat .

Hilang lagi?
Cahaya makin ternampak,
Di celah-celah kelam,
Aku berjalan dengan tersusun.

Tidak perlu terlalu gopoh,
Perlu bertahap,
Aku perlu persediaan,
Perlukan kejayaan.

No comments: