Monday, December 22, 2008

21 DEC

myislamnetwork.net

Namun demikian pihak urusetia MyIslamNetwork.net menerima aduan bahawa masih wujud individu-individu yang tidak bertanggungjawab menghantar SMS palsu tuduhan tentang….
-------------------------------------------------------------------------------------

altmuslim.com

Since 2001, we've developed altmuslim.com into an introspective voice that helps promote a critical (and self-critical) analysis of issues regarding the Muslim world. Our name is inspired by the "alt.muslim" Usenet newsgroups from the early days of the Internet,
--------------------------------------------------------------------------------------

Pengalaman menghadiri perdebatan politik antara wakil pas dan umno semalam mebuka mata saya yang selama ini hanya melihat dari kaca tv sahaja muka KJ. Oh begini rupanya dirinya. ‘Hebat!!!’

Antara isi hangat yang saya sempat ingat kembali ialah mengenai:
1. Transformasi politik BN dan UMNO. Siapa benar?
2. Pas ‘pure’ dan Pas Erdogan?
5. Hukum Hudud: Undang-undang menyatakan pelaksanaan hudud hanya boleh dilaksanakan oleh perlembagaan persekutuan bukan oleh perlembagaan negeri. Jadi siapa kene boo semalam?
6. Siapa di belakang Menteri Besar Perak?
7. Perak: Kuota perumahan 50% kepada orang Melayu?
8. Pemerintahan di Malaysia Antara Dosa & Pahala? Mana satu yang anda dapat?


* Hebat betul ya KJ tu, macam mana dia boleh menegak benang yang basah ya? Berani!

msomelayu.blogspot.com

Dapatkan penjelasan detail laporan lewat Forum Transformasi Politik itu di sini.
--------------------------------------------------------------------------------------

Di sini suka saya menyatakan ketakjuaban saya apabila mendengar kata-kata ringkas daripada Pengerusi Kelas Penyokong PAS kebangsaan mengenai perbandingan antara PAS dan UMNO adalah PAS memperjuangkan perjuangan suci murni yang mana semua kaum di dunia ini adalah diciptakan oleh Allah swt, manakala UMNO memperjuangkan ketuanan Melayu.

ucapan-pengerusi-kelab-penyokong-pas
------------------------------------------------------------------------------------

Get addition reading about Islam here:
sunnipath.com

almeshkat.com
ymsite.com
--------------------------------------------------------------------------------------

What is chikugunya fever?


PDF
--------------------------------------------------------------------------------------

Saya ada baca blog kak naqibah saya. Benarlah katanya. Bukan seorang dua yang mengalami perasaan seperti ini. Malah lebih dari 7 orang. Merasa terpinggir daripada batch. Kalau buat gathering mesti ada puak-puak dan click masing-masing. Benci! Dan tak suka hadir dalam gathering.

Kalau anda nak marah. Silakan bagi komen membina.

Malah saya pernah mengajukan persoalan ini kepada seorang wakil rakyat bachok. Seorang wanita. Bagaimanakah ingin mengatasi masalah sensitif dan merasa terpinggir daripada ‘batch’ sendiri? Dan bagaimana ingin mengatasi fitnah di kalangan sahabat-sahabat kita sendiri yang mempersoalkan apa yang kita buat untuk organisasi kita? Apa? Apa? Atau akhirnya mereka kata, “ Manalah si anu ni, nak lari la tu. Padahal dah mengikat janji untuk setia. Tak takut azab Allah swt?

Jawabnya ringkas dan padat.

Allah swt tahu apa yang kita buat. Dan jangan biarkan diri kita diselubungi persoalan (misteri).

Moga sahabat-sahabat masih ingat janji kita untuk taat setia memperjuangkan AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR walau di mana kita dicampakkan. Mesti ada agenda! Jangan keliru dengan diri. Banyakkan bertanya dan bersoal jawab untuk menyelesaikan kekeliruan dalam agenda anda dan kita bersama.
-------------------------------------------------------------------------------------


Gambar rajah menunjukkan bila si anu itu jatuh ke lautan, hidupan daripada dalam lautan itu mengerumuni beliau berpusu-pusu sehingga gerombolan mereka menjadi pulau di tengan samudera lautan yang luas itu.

Apabila si anu jatuh pula ke daratan. Entah dari atas mana lah. Langit kot. Menyebabkan lekukkan si anu menakungkkan air. Air hujan mungkin. Menyebabkan hidupan di sekitar mengerumuni beliau untuk meminum air yang bertakung itu. Daratan tersebut ketiadaan air mungkin.

No comments: