Saturday, December 13, 2008

Cuti Ke 18

Berita:



Polis tutup kawasan runtuhan -->
KUALA LUMPUR: Polis mengisytiharkan lokasi tanah runtuh di Bukit Antarabangsa dekat sini yang meranapkan 14 banglo pada Sabtu lalu, ditutup sepenuhnya bermula jam 12 tengah hari semalam kerana tidak selamat serta amat berbahaya.(Berita Harian)

Hari ni hujan lagi dan ramalan mengatakan akan hujan lagi beberapa hari lagi.

Selamat Pagi Malaysia. Menyiarkan secara lansung tentang Psikologi Trauma Tragedi. Kes runtuhan ini mengingatkan kembali kepada kejadian Tsunami 25 Disember 2004 dahulu ketika saya berada di matrikulasi. Gegaran yang amat sedikit tetapi kesannya amat menggegarkan jantung dan pembuluh darah saya dan orang yang mengalaminya sehingga ke hari ini. Bagaimanakah kiamat nanti?

Minda Pengarang: Pindaan AUKU pupuk kecemerlangan institusi pendidikan (Berita Harian) --> Benarkah mahasiswa hari ini semakin cemerlang? Atau Sport Sex and Song?

Pemilihan Hillary strategi pintar politik Obama ---> Strategi yang tersirat oleh parti Demokrat. Wah, ada agenda baru.


KL Composite Index dan Bursa dunia merudum lagi ---> ‘Ekonomi Pemerintah dunia’ semakin tidak stabil. Apa masa depan kita?



‘My Planning’:


Subjek kursus saya untuk semester terakhir. 'Fight for your future!!!'

Mana Kambingnya? ---> “Apa yang cuba saya sampaikan disini ialah, sebelum kita memulakan sesuatu langkah atau kerja, kita perlulah terlebih dahulu mendapatkan ilmu mengenainya. Membuat sesuatu perkara tanpa sebarang ilmu, hanya akan menyebabkan kita kerugian dan menyesal.” (Rahsia Kambing)

Apa nak jadi ngan saya ni? Huhu… Masih ‘lambat’ saja…Boleh ke jadi ‘aku’ yang cemerlang?

Sumber Inspirasi yang hilang… nantikan..

No comments: