Wednesday, December 10, 2008

Persoalan yang saya ingin catat hari ini:

Hidup:
Bilalah saya nak buat ‘research’ ladang kambing saya ni?
Saya nak sambung master dalam bidang psikologi atau bioteknologi?
Solat yang sempurna?
Mami abah ‘sorryyyy’.


Sikap:
Macam mana lah saya nak usahakan ladang kambing kalau turun ke laman pun masih angkat kain?
Bila saya nak mula memaksa diri saya melaksanakan perancangan saya pada awal cuti ni?
Alamak, saya terlupa azam saya untuk belajar masak bersungguh-sungguh.
Pembersih?
‘Good in content and good in speech?’
Penangguh?


Realiti:
‘All that was spoiled!’
So, must I contemplate? Or say ‘Do you want to do or not?’


Konklusi:

Berlandaskan sikap proaktif, ‘I remind myself, ‘Please don’t do that emotionally’ dan apa sahaja yang terlintas, ‘merge it’ dengan cara Islam. Bukan untuk kesenangan diri sendiri tapi untuk ummah. ‘Impossible?’



Jangan biarkan dirimu diselubungi persoalan. (Jangan biarkan tanpa jawapan)

Nak atau Tak nak?

No comments: